יום ראשון, 22 בינואר 2012

פרק 14 - ובעל הבית דוחק

בסוף שנת 2026 אבנעזר מארנהוף כץ חזר להיות כמעט אותו אדם שהיה בטרם פגש את לילה אחמטובה. הוא ישב כל בוקר בפאסו רובלס, כתב משימות על דף וחי את חייו במנותק מהטכנולוגיה הדוהרת שרכבה על גב ההמצאה שלו. 
ההתקפה הראשונה על שבב לייף מטר ארעה בינואר 2027. סדרה HUMAN07 החדשה ירדה זה עתה מפסי הייצור והכילה יכולת התחברות אלחוטית לכל מכשיר שהריץ את מערכת ההפעלה "טלפאת" ולכל נתב אינטרנט. היכולת הזו באה במחיר אבטחתי לא פשוט. הלייף מטר הפך ממכשיר משדר בלבד למכשיר שמצריך יכולות קליטה כלשהן, על מנת לנהל את ההתקשרות עם המכשירים שאליהם התקשר. האקר צעיר מדרום אפריקה שכינה את עצמו "אימת העמים", גילה שהתקשורת בין הלייף מטר והמכשירים המגוונים האחרים, מוצפנת באופן חלש מאוד על מנת לתת מהירות תקשורת מקסימלית שתתאים למהירות ממשק המחשבה. שתי אלפיות השניה מהרגע שהנשא חושב "חצילים ממולאים" כל תוצאות החיפוש כבר אמורות להסתדר יפה על התצוגה שהוא משתמש בה. על מנת שזה יקרה, ההצפנה היתה צריכה להיות פשוטה. 
"אימת העמים" השתמש בכמה מכרים ברחבי העולם והצליח להשיג מספיק נתוני תקשורת לייף מטר כדי לפענח את ההצפנה בעזרת ניסוי וטעיה. הוא התקין מספר נקודות גישה חופשיות לאינטרנט בכמה ערים מרכזיות בעולם וחיכה לאנשים עם שבב מסדרת HUMAN07 שיעברו ויתחברו אליו. במרץ 2027 גילה "אימת העמים" שתכנת ההתחברות של הלייף מטר מצויידת בכמה פקודות שניתן היה לתת למערכת ההפעלה. אחת מהן הפסיקה לתקופה קצרה את שידור נתוני השבב החוצה על מנת לתת עדיפות לתקשורת אינטרנטית בעת שיחת טלפון או וידאו, שדרשו תקשורת רציפה ונטולת הפרעות. באפריל 2027  הפסיקו בבת אחת כל שבבי סדרת HUMAN07 לשדר את הנתונים שלהם. מאות אלפי אמבולנסים וכוחות משטרה הוזנקו לטפל במה שנראה כמו פיגוע בקנה מידה כלל עולמי. 
אבנעזר מארנהוף כץ ישב בפאסו רובלס וקרא את כותרות העיתונים במסך הפתוח לפניו. הוא שלף דף מהתיק שלו ורשם שלוש שורות: 
1) אם איני טועה, במסמך הדרישות הראשון היה כתוב "הפרדה מוחלטת של מערכת ההפעלה ממודולים של תקשורת" 
2) אם אתם רוצים תקשורת אינטרנט שכוללת יכולת קליטה ושידור הפרידו את השבבים.
3) חובה להשתמש במנגנון הצפנה ביולוגי (אצרף סכמה אם תרצו אבל יש לכם ביולוגים טובים יותר ממני שיעשו את העבודה). 
3) אפשר לעשות את ההפרדה ככה. 
אחרי שורה זו היה שרטוט גס שהסביר איך ניתן לשלב בשבב אחד שני חלקים מופרדים שמדברים באמצעות מנגנון מאובטח. אבנעזר הסתכל על הנייר ואז מיען הודעת דוא"ל שתוכנה היה זהה לדף הכתוב לתיבת פניות הציבור של "לייף אנטרפרייז". הוא שיער שעכשיו הם לא יכולים להרשות לעצמם לא לקרוא ולענות לכל הודעה של לקוח נזעם שגילה שהשבב שלו חולל. 
כמעט מרוצה מעצמו, קם אבנעזר מהשולחן לסדר את החשבון. 
פאסו רובלס כבר מזמן הפך לבית קפה שנותן שירות לייף מטר אוטומטי. אבנעזר ועוד כמה זקנים היו היחידים שלא נשאו לייף מטר והיו צריכים לסדר את החשבון שלהם באמצעות תשלום בכרטיס. אבנעזר ועוד כמה זקנים היו אלה שנחשבו לטורח, למשא, למושא לעג בכל בית קפה אחר בסאו פאולו, אולי בעולם כולו. פאסו רובלס קיבל אותם בזרועות פתוחות בעיקר בשל אבנעזר. 
המלצרית, שאת שמה לא ידע מעולם אבל היתה הפרצוף האנושי הידידותי הותיק ביותר בנוף חייו האפרוריים של אבנעזר, העבירה את כרטיסו במכונה המיושנת והושיטה לו פיסת נייר. בכל קנה מידה, אפילו בזה המיושן של מארנהוף כץ זה היה בלתי צפוי לחלוטין. הקבלה האחרונה שקיבל בצורת נייר היתה אי שם בשנות העשרה, לפי השערתו. אבנעזר לקח את פיסת הנייר. עיני המלצרית אמרו מבוכה קלה, וניד הראש שלה אמר שלא יאונה לו כל רע. אבנעזר לקח את פיסת הנייר והסתכל בה. היה שם קישור ומתחתיו המילים "ג'מילה אחמטובה, grande trabalho"
מארנהוף כץ הסמיק, הנהן במבוכה גלויה למלצרית ועזב את המקום. 
עוד באותו הערב קיבל מארנהוף כץ הודעה משירות הלקוחות של לייף אנטרפרייז המודה לו על פנייתו והודעה אחרת ממחלקת הפיתוח שהערתו נשקלת. אבנעזר שיער שאם זה הגיע למישהו במחלקת הפיתוח סימן שאין להם מושג מה לעשות עם הפריצה הזו והמצב רע מששיער. מסתבר שככל שהטכנולוגיה מתקדמת ההגיון הפשוט והבריא הולך ונעלם מאחורי הררי מינוחים טכניים ושיטות עבודה מתוחכמות. 
אבנעזר תהה במשך עשרים שניות מה עליו לעשות במידע שהמלצרית העבירה אליו. הוא תהה למה הוא צריך לחפש אחרי ג'מילה אחמטובה, היא הרי לא אמא שלה, הוא לא פגש אותו מעודה ולילה מעולם לא הזכירה אותה איפלו במילה. 
אבנעזר הסתכל על הלוח המחיק בביתו וראה את השורות הבאות: 
1) New York New York
2) Todo Cambia
3) Ifrah Ya Kalbi
4) Respect
5) Purple Haze

הוא היה עכשיו הבעלים היחיד בעולם של עותק לא מושחת של השירים האלו. זו היתה הפעם האחרונה שחשב על לילה אחמטובה. אבנעזר מחק את השורות מהלוח, וכתב עליו 
1) לעקוב אחרי הקישור
2) למצוא משהו משמעותי מהקשקוש הזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה