יום רביעי, 28 בדצמבר 2011

פרק 8 - המלפפונים והגנן

שנת 2024 היתה השנה הטובה ביותר בחייו של אבנעזר מארנהוף כץ. לראשונה בחייו הוא גילה מה משמעות הדבר ללמוד ממישהו אחר. כל חייו הוא התבודד מתוך הנחה שאין אף אחד בסביבתו שיכול ללמד אותו משהו. מובן שמאמן השחיה הפרטי שלו ידע שחיה טוב ממנו, אבל זה היה טכני מאוד, "אתה מרים את היד גבוה מדי" או "סיבוב קצת יותר גבוה, אל תרים ראש כדי לנשום". מאמן השחיה של אבנעזר לא היה יכול ללמד אותו דבר על היופי הנשגב של גוף הנע דרך המים בחיכוך מזערי,  אפילו גוף זקן, נרפה ומדולדל כמו של אבנעזר. 
לילה אחמטוב, לעומת זאת, לימדה אותו דבר או שנים לא טכניים כלל וכלל, היא הוסיפה לרשימת פסגת היצירה שלו את "אוצ'י צ'ורניה" הרוסי (הוא מעולם לא הצליח לשיר את השיר,תמיד היה נתקע במשפט "קאק בליו ליו יאבאס", היות שזה היה המשפט החמישי בשיר ומשם הוא הלך לאיבוד, הוא פשוט ויתר על הנסיון). זה היה מה שהביאה מהבית. בנוסף לכך הוא גילה שיש לה אוזן רגישה במיוחד לרגעים שאין להם תחליף במוזיקה. היא היתה עוצרת אותו באמצע הקשבה, מורה לו להחזיר אחורה את השיר כמה שניות, מקשיבה שוב ולפתע מצביעה:
" הנה!, זה מה כינור נכנס חצי טון מתחת קול זמרת, אחר כך עולה טון מה היא תרד חצי טון בסוף שווה מה גומר שניהם באותו מקום עצוב"
לאבנעזר לא היה מושג על מה היא מדברת, לא משנה באיזו שפה ניסה לתקשר איתה, נדמה שלילה לא ממש תפסה את עניין הדקדוק. זמנים לא היו חשובים בעיניה, היא השתמשה בהווה ועבר בערבוביה, אף פעם לא בעתיד, גם כשהצליח להבקיע דרך מבעד למסך הדקדוק, פשוט לא הצליח להבין מההסבר את הגדולה של הרגע, ובכל זאת, כל רגע ורגע שהראתה לו היה יצירת אמנות בזעיר אנפין.
הוא גם לא הבין מה היא עושה בביתו ומדוע נטפלה דוקא אליו. שבוע אחרי פגישתם הראשונה אזר אומץ לשאול אותה והיא ענתה לו: "אתה בית, אתה פה, עוד הרבה זמן תבין, לא עכשיו". עברה יותר משנה והוא עדין לא הבין מה הביא את לילה אחמטוב לברזיל, לסאו פאולו, לבית שלו. הוא הסתפק בכך שלא חש עוד אימה משתקת בכל פעם שנכנס הביתה וראה ארוחת ערב מבושלת על השולחן ואישה הבאה אליו בצעדים כבדים לקחת ממנו את ילקוט הגב.    
בוקרו של השלושה ביוני 2024 היה גשום מאוד, אנבעזר ישב בפאסו רובלס כבכל בוקר וקרא את כל בלוגי המחשבים שהיה מנוי עליהם. הוא כבר ידע שאינטל ניהלה את חטיבת לייף מטר  כחברה נפרדת בשם "לייף אנטרפרייז", הוא גם ידע שרווחי החברה הזו היו צפויים להיות גדולים מאלה של אינטל כבר בשנת 2026. עתה צדה את עינו ידיעה בדבר מחקר בביולוגיה שנעשה בעזרת הלייף מטר.קבוצת המחקר, מאוניברסיטת מישיגן, קנתה מ "לייף אנטרפרייז" פילוח נתונים של כשלושים מליון בני אדם ברחבי אמריקה. בשלב ראשון, התבקשו אלף מבעלי הלייף מטר למלא שאלון על הרגלי תזונה. החוקרים ניתחו את הפלטים של הלייף מטר שלהם ומצאו התאמות בולטות בין פלט הלייף מטר לבין הרגלי התזונה. על בסיס התאמות אלה בנו החוקרים תכנה המקבלת את פלט הלייף מטר וחוזה את הרגלי התזונה של בעליו. כמליון נתונים נבדקו ואחוזי הדיוק של התכנה עמדו כעת על 95.
"אמור לי מה פלט הלייף מטר שלך ואומר לך מי אתה" חייך לעצמו מארנהוף את החיוך הכואב שלו. היתה לו הרגשה שהאח הגדול פקח את עיניו ומרגע זה הוא לא ישן. מארנהוף כתב בשולי דף המשימות שלו את המשפט הבא: 
עד ינואר  2025 ימצא מישהו, באמצעות ניתוח נתוני לייף מטר, התאמה חזקה בין לימוד ציור ומספר הקשרים החשמליים במח. כתוצאה מכך, עד יוני 2025 יהפוך לימוד הציור לחובה בכל בתי הספר בעולם. 
אבנעזר מארנהוף שילם ויצא מבית הקפה. היה לו טעם חמצמץ בפה והוא הרגיש שהבטן שלו נופלת, כאילו אגן הירכים שלו נעלם. הוא נשען על קיר בניין  בסימטה הקרובה שפנתה מרחוב ריו גראנדה והקיא. הוא הבין עד כמה שינה את העולם, וחשד שלא לטובה.     

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה